Wednesday, February 24, 2010

Antara pejuang dan pengganas

aku baru baca akhbar harini...terpanggil untuk berbicara beza dua perkataan ni...

~pejuang dan pengganas~

adakah wajar mereka digelar pengganas kerana mereka memperjuangkan hak mereka yang dinoda oleh rejim zalim zionis????

adakah wajar mereka digelar pengganas hanya kerana mereka bangun menentang kezaliman dan penindasan terhadap mereka dan keluarga mereka?????

adakah wajar mereka digelar pengganas hanya kerana mahu membela nasib saudara mereka yang dibunuh kejam dengan peluru dan bom teknologi tinggi musuh-musuh Allah???

aku pernah melihat bukti kekejaman yg dilemparkan kepada mereka tetapi disorokkan oleh kuasa-kuasa besar dari pengetahuan dunia...
aku tahu mereka bukan pengganas! mereka pejuang! PEJUANG!!!!!!! ya Allah, Kau yang maha mengetahui akan perkara yg kami tidak ketahui...selamatkanlah Semua kaum muslimin dan muslimat dari penindasan kejam dan kuatkanlah iman kami semua...hanya Engkau yg maha pemurah, pengasih dan penyayang~amin~

Tuesday, February 23, 2010

Semangat yg pudar~

Hati...tabahlah...
Semangat...kuatlah...
Minda...bangunlah...
Jangan kau kalah dengan dugaan...
Jangan kau lemah dengan rintangan...

Saturday, February 20, 2010

Piss Offffff =(

alhamdulillah...baru abes exam math tadi...ku bermohon pada Allah, luluskanlah aku...walaupun aku xtau ape yg aku buat tadi....ya Allah...

sekadar mahu meluahkan rasa hati aku kat cn...renunganku di masa depan... aku merasa sangat marah...semarah-marahnya... dgn kenyataan yg aku dapat tadi... walaupun bukan aku yg jadi mangsanya...tp darah daging aku yg jadi mangsa... ya Allah, aku tahu... kalau berbuat dosa dan mencanang-canang dan bercerita pada orang...maksudnya mengaibkan diri sendiri....dan melukakan hati org juga... kasihan adikku...kenyataan yg diterimanya tlalu menyakitkan...perempuan yg menyakiti adikku itu sungguh rendah maruahnya...pada pandanganku...kerana seorg mahukan seorang lelaki dan merampas kekasih adikku...dia sanggup membuka pekung di dadanya dan menceritakan benda aib yg telah dibuatnya secara terperinci...nauzubillah...bila aku tahu...aku jadi terlalu sakit hati... xperlulah cerita sampai macam tu sekali... tapi aku tahu adikku tabah...cuma kadang2 ujian ni terlalu berat untuk dipikul... bagi aku...kalau perempuan tersebut mahukan kekasih adikku...xperlu sampai cerita perkara yg menjijikkan dan menjatuhkan maruah sendiri...sekaligus menyakiti...dahlah merampas...tambah mahu dikasihani lagi... sabarlah adikku...sabar dan tabahkan hatimu... ada yg lebih baik untukmu nanti...insyaAllah...

Wednesday, February 10, 2010

Patutkah aku....

Aku sedang menghadapi krisis kewangan...jadi...
aku rasa nk tamatkn talian hp line germany aku...
hurm... bkn ade org kol pn...n aku mmg guna VOIP je kalo nk kol msia...kwn2 kt cn pn sentiasa dgn aku...xperlu call2...skype je ok dah...
hurm...kne la aku cut sane sini...
aku da biasa idup xde duit dr kecik dlu...so xde masalah sgt sebenarnye...
alhamdulillah...Allah dah bekalkn aku dengan kekuatan hati bila xde duit dr kecik lg...
=)
dapat je allowance dr MARA nnt aku nk tamatkan la hp aku...
hurm...ya Allah, cptknlah mara masukkn duit...aku xnk pinjam duit kwn2 aku..
berhutang nih mmg aku nk elakkan betul...